Iată că încet, cu pași mărunți, începe să se dezvolte și în România infrastructura necesară vehiculelor electrice. Un factor extrem de important în creșterea ratei de adopție a acestei motorizări mult mai puțin poluante. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat planurile de investiție în această direcție, planuri ce prevăd instalarea a 20 de stații de încărcare a vehiculelor electrice pe autostrăzile A1 și A2.
Oficialii CNAIR au precizat că finanțarea acestui proiect se va face integral din fonduri private, în baza unui contract de utilizare zonă drum, contract ce se va întinde pe o durată de nouă ani. Nu prea știu ce înseamnă acest lucru, dar intuiesc că entitatea care va instala aceste prize va colecta și taxele de încărcare. Practic autoritățile CNAIR doar validează la nivel oficial o investiție privată. Mă rog, este bine și așa.
Cele 20 de stații vor fi amplasate pe autostrada A1 (tronsoanele Nădlac – Timişoara – Sibiu şi Piteşti – Bucureşti) şi pe autostrada A2 (Bucureşti – Constanţa). Pe A1, tronsonul Bucureşti – Piteşti, două staţii vor fi amplasate în municipiul Piteşti. Pe A2 Bucureşti – Constanţa, două staţii vor fi amplasate în municipiul Feteşti, două în oraşul Murfatlar, două în comuna Vâlcele (județul Călăraşi) şi două staţii în comuna Cernica (județul Ilfov).
Noroc că nu avem foarte multe autostrăzi și ceea ce există deja poate fi acoperit relativ ușor. Oricum, fiind vorba de o investiție privată, implicarea autorităților este minimă. Așa că sunt șanse ca și alte proiecte similare să apară astfel încât să fie acoperite și rutele importante din țară care sunt (să sperăm că deocamdată) drumuri europene și naționale.